Themagroep Kind & Natuur zoekt nieuwe mensen!

Hou je van de natuur en buiten zijn en lijkt het je leuk om jouw enthousiasme voor de natuur over te brengen op kinderen? Dan zoeken we jou!

Waar kan je je voor inzetten?
Op dit moment zijn we op zoek naar 1 of 2 extra natuurbegeleider(s) binnen het project ‘Groene Terp 2.0’ dat we samen met De Terp – een vrouwen opvanglocatie van de organisatie Perspektief in Den Haag – vormgeven.
Perspektief

Wat ga je doen als natuurbegeleider?
Een keer in de maand organiseren we een natuuravontuur-wandeling voor moeders en kinderen van de opvanglocatie De Terp, waarbij het samen ontdekken en verwonderen over de natuur centraal staat. Natuurbegeleider
Deze moeders en kinderen (meestal in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar) komen uit een onveilige thuissituatie en kunnen bij de vrouwen-opvanglocatie tot rust en op kracht komen. Met de wandelingen bieden wij hen afleiding, ontspanning én verwondering.

Praktische info
We organiseren een wandeling op elke laatste woensdagmiddag van de maand (circa 1,5 uur), met steeds minimaal twee natuurbegeleiders. Voorafgaand stemmen we samen af welke mooie route we gaan lopen en welk thema (denk bijvoorbeeld aan paddenstoelen, vogels, zintuigen, water, een van de seizoenen) centraal staat. In totaal (voorbereiden en uitvoeren) kan je ongeveer 3 á 4 uur per maand aan de slag voor dit mooie project. Je doet dit werk net als wij vrijwillig, het declareren van je reiskosten is uiteraard wel mogelijk. De locatie van de Terp is vertrouwelijk en opvraagbaar via Dorine Ariaans (zie contactgegevens hieronder).

Wie zijn wij?
De themagroep Kind & Natuur van IVN Den Haag en omstreken is een enthousiaste groep mensen die samen verschillende natuurbelevingsactiviteiten organiseren voor kinderen in Den Haag. Je landt in een ervaren groep IVN natuurgidsen die jou graag op weg helpen. Bij IVN staat het beleven en het je kunnen verwonderen over de natuur centraal. Je hoeft dus niet enorm veel voorkennis te hebben om kinderen mee op pad te nemen. Onze groep heeft een vitaal en open karakter en er is veel ruimte voor eigen initiatief en ideeën.

Wat vragen we van jou?
Veel voorkennis van de natuur is niet vereist! Maar wat wel? Dat lees je hieronder.

Wil je graag een keertje kennismaken met ons of heb je vragen over deze vrijwilligersvacature?

Neem dan contact op met Roy van Hutten via royvanhutten@planet.nl