Waverhoek

Seizoenen en Soorten
Seizoenen en soorten vertelt over die verscheidenheid aan vogels, andere dieren en planten die je in het voorjaar, de zomer, de herfst en de winter kunt tegenkomen in het natuurgebied Waverhoek. Op een andere manier het gebied beleven? Lees dan onderstaand verder over de mogelijkheden.

Wandelroute
Want Waverhoek is een goede bestemming om tot rust te komen, vogels te kijken of gewoon lekker te wandelen. Voel de nagenoeg altijd aanwezige bries, spot allerlei vogelsoorten en bewonder hoe het licht speelt met het landschap. Hoor de wind door het riet en luister naar vogelzang. Voel hoe zacht het pluis van de Lisdodde is en ruik de heerlijke geur van Watermunt.

Maak op deze manier kennis met het gebied door de wandelroute van circa 2,5 km te lopen. De route loopt rondom Waverhoek en start vanaf het parkeerterrein van de Waverhoek aan de Botsholsedwarsweg in Waverveen. Houd rekening met loslopend vee (schapen) en verschillende hekken, die niet geopend mogen worden. Maak daarom gebruik van de 'overstapjes'. Zin in een bezoek of de wandeling? Bereid je voor door de volgende film te bekijken en/of natuurverslag te lezen.

Natuurfilm Waverhoek
De IVN DRVU Natuurfilm Waverhoek 2016 geeft je namelijk in een kort tijdsbestek een fraaie indruk van deze natuur dichtbij. Het brengt je in een goede stemming voor je komst naar dit prachtige gebied! Je ziet het landschap, het water, de planten en verschillende dieren. En je hoort allerlei vogelsoorten.
VogelwerkgroepNatuurverslag Waverhoek
Voor wie naast de film en de websitetekst nog meer wil weten over de Waverhoek, leest het onderstaande 'Natuurverslag Waverhoek 2013-2014'. Het is geschreven door Tara Woud, IVN-natuurgids en ecoloog. Met dit verslag heeft zij de Natuurgidsencursus 2013-2014 van IVN De Ronde Venen & Uithoorn succesvol afgerond.

Vogelexcursie