Leer de unieke natuurgebieden van Land van Cuijk kennen

Al vaak gedacht: “Ik zou wel eens wat meer willen weten over wat er groeit, bloeit, loopt en vliegt als ik in een natuurgebied loop?” Dan heeft u een unieke kans om dit voorjaar kennis te maken met vier unieke natuurgebieden in het Land van Cuijk. Meld u aan voor deelname aan de ‘Natuurbelevingscursus 2023’ in april en mei. De cursus bestaat uit vier theorieavonden (maandag van 20.00-22.00) in MFC Het Kruispunt in Beugen en vier excursies (zaterdagmorgen 9.30-11.30) in de bewuste gebieden. De data zijn: 3/4, 17/4, 8/5, 22/5 (theorie) en 8/4, 22/4, 13/5 en 27/5 (excursie). IVN De Maasvallei en IVN De Groene Overlaat staan voor de organisatie.

excursies2_ommetje_duit_lijntje_en_de_viltNaast de behandeling van planten en dieren en hun relatie met de landschapsaspecten leert u in korte tijd veel over de samenhang in de natuur op de diverse plekken. De Staat bij St. Anthonis wordt bezocht, alsook De Vilt bij Beugen, de Maasheggen bij Oeffelt en De Tongelaar bij Mill.

Voor het volgen van de cursus is geen basiskennis nodig, wél enthousiasme en affiniteit met de natuur. De kosten bedragen € 40,- voor IVN-leden en € 50,- voor niet-leden. Ter plekke lid worden kan natuurlijk ook! Eén consumptie bij de theorieles en bij iedere excursie zijn bij de prijs inbegrepen.
Er is plaats voor 25 cursisten, waarbij we het principe ‘Wie het eerst komt, wie het eerst maalt’ hanteren. Aanmelden bij voorkeur per mail via ivndemaasvallei_educatie@outlook.com, of tel. 0485-383207.

educatie_kranenburg_2011
Waar
MFC Het Kruispunt
Kerkplein 6