Natuurontwikkeling De Scheeken en Ecologisch bermbeheer gemeente Best

tweeluik-presentatie door Wilco van den Berg

Van te voren aanmelden met de knop AANMELDEN hier onder

Natuurontwikkeling De Scheeken
Langs de Kanterseveldenweg verschijnt een mix van bosjes, struweelsingels, amfibieënpoelen, natte hooigraslanden en een populierenweide. Gemeente Best realiseert hiermee 14 ha nieuwe natuur. Dit nieuwe natuurgebied vormt de verbinding tussen De Vleut en De Scheeken. Er is ook een rolstoelpad aangelegd van BestZoo naar het edelhertengebied van Brabants Landschap. En zo bevat dit nieuwe gebied nog meer verrassende elementen.

Ecologisch bermbeheer gemeente Best
Gemeente Best beheert haar bermen langs de grote ontsluitingswegen al meer dan 20 jaar om de biodiversiteit in de gemeente te verbeteren. Maar profiteren flora en fauna hier ook daadwerkelijk van? Om hierachter te komen, heeft de plantenwerkgroep van IVN Best samen met een bijen-expert de afgelopen twee jaar een aantal bermen geïnventariseerd. Met verrassende resultaten! Ben je ook benieuwd naar het resultaat van de inventarisaties? Meld je aan en kom !

‘t Tejaterke
Max de Bossustraat 1