Wilde Plantentuin Natuurtuin 't Loo

Natuurtuin 't Loo is een initiatief van Bijenhoudersvereniging NBV Bergeijk e.o., IVN (Vereniging voot Natuureducatie en Duurzaamheid) afd. Bergeijk-Eersel en VELT (Vereniging voor ecologische leef- en teeltwijze) Bergeijk-Eersel, die de vroegere voetbalvelden van Terlo omtoverden in een prachtige natuurtuin die in augustus 2000 werd geopend.

In Natuurtuin 't Loo maakt men kennis met het mystieke leven van insecten, vlinders en vogels. In en om de bijenhal, de bijzondere rol van de bijen in de natuur en de waardevolle gezondheidsaspecten van bijenwas en koninginnegelei. Genieten van de sfeer in de tuin met op de achtergrond het geluid van vogels en kwakende kikkers bij de poel. Bij de insectenmuur en insectenhotel kan men o.a. het leven bewonderen van solitair levende bijen en wespen.

Voor de liefhebbers van de inheemse flora is er een wilde plantentuin. Een verzameling van tweehonderd verschillende soorten. De 'levende apotheek' toont de bezoeker wilde planten met hun geneeskrachtige werking. De wilde plantentuin staat vol inheemse planten en bloemen, die binnen een patroon van zonnestralen gegroepeerd zijn in de verschillende plantenfamilies. Behalve de kleuren trekken ook de geuren talrijke insecten en vogels aan, en wekken ze de zintuigen op van de bezoeker. De insecten vinden nestgelegenheid in het nabijgelegen insectenhotel of in de mysterieuze insectenmuur.

Zie ook website: www.natuurtuin.org