Open avond: Veerkracht, biodiversiteit en bosbeheer

Iedere laatste donderdag is onze maandelijkse open avond. Een avond die in het teken staat van een interessant en vaak actueel onderwerp over de natuur. Deze avonden zijn toegankelijk voor leden en andere geïnteresseerden.

Dit maal is het de beurt aan Jan Fenten. Hij zal u meenemen in zijn verhaal over ‘Veerkracht, biodiversiteit en bosbeheer’.

Hoe gezond zijn onze bossen hoe staat het met de biodiversiteit in het bos? In de pers lees je over het sterven van de bomen en als je goed kijkt zie je ook in onze bossen dode bomen en exemplaren die er slecht lijken bij te staan. En hoe zit het met de dieren in het bos, moeten we ons zorgen maken? Jan Fenten, werkzaam bij Staatsbosbeheer, gaat in zijn lezing in op deze vragen en welke maatregelen er genomen worden om een sterk bos met een gezonde biodiversiteit te krijgen, een bos dat toekomstbestendig is.

Ons verenigingsgebouw is open vanaf 19.30 uur. Je kunt dan onder het genot van een bakkie en een koekje met elkaar bijpraten. Voor de consumpties vragen wij een beperkte bijdrage van 1 euro.

De presentatie begint om 20.00 uur.

Gemengd bos
  • Kosten: Gratis