Slootjesdagen

Schepnetjes in de aanslag, de IVN Slootjesdagen komen eraan…!

Wil je weten hoe een kokerjuffer overleeft in een sloot vol vijanden? En hoe een bootsmannetje aan zijn voedsel komt? Waarom een schaatsenrijder kan schaatsen? Of gewoon welke beestjes er allemaal leven in het water. Noteer dan de IVN Slootjesdagen op zaterdag 15 juni 2024 dan alvast in je agenda. Tijdens de Slootjesdagen organiseren IVN-afdelingen in het hele land activiteiten in en om slootjes. Bezoek samen met je (klein)kinderen de IVN Slootjesdagen en ontdek zelf wat er allemaal in een doodgewone sloot of in dit geval de plaatselijke visvijver gebeurt.

Het IVN Asten-Someren geeft van 10.00-12.00 uur een waterexcursie aan de kleine vijver aan de Gezandebaan te Asten-Heusden. (Google-coördinaten 51.360883, 5.768552). De locatie bevindt zich (vanaf Heusden) aan het zandpad, direct na camping de Peelpoort. De activiteit wordt georganiseerd in samenwerking met visvereniging Ons Genoegen.

Op zaterdag 15 juni van 10.00 uur tot 12.00 uur zijn kinderen onder begeleiding van ouders/grootouders welkom bij de kleine visvijver, aan de Gezandebaan in Asten-Heusden. Volg vanaf de Gezandebaan e IVN vlag en je komt op de locatie.

Ze kunnen daar met schepnetjes waterbeestjes vangen en op de opzoekkaarten zoeken wat ze hebben gevangen. Voor alle materialen zal worden gezorgd.

Ook kan er bij mensen van de visclub Ons Genoegen worden gevist. Zij stellen enkele hengeltjes ter beschikking, waarmee kleine visjes gevangen kunnen worden. Bij helder en zonnig weer kun je misschien wel enkele kanjers van karpers zien zwemmen !!

Dit jaar komt hiervan ook een uitnodiging in het boekje LEEF voor alle basisschoolkinderen.

Mocht je geen (klein)kinderen hebben, maar wil je graag komen helpen op die ochtend, meld je dan bij Annet.heesakkers@outlook.com of 0492-331392

Jeugd IVN 15 juni 2024 - 10:00
zaterdag 15 juni 2024