Welkom bij IVN afdeling Assen

In de provincie Drenthe zijn 13 afdelingen van het IVN actief met ongeveer 1.200 leden. De afdeling Assen – opgericht op 15 mei 1952 – telt momenteel ca. 150 leden.

De doelstelling is om het belang van natuur en milieu onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Daarnaast zijn IVN-ers actief in verschillende werkgroepen. Het IVN Assen wil de bewoners van Assen en omgeving en de vakantiegasten die daar tijdens het vakantieseizoen verblijven kennis laten maken met natuur en landschap. Door natuur- en milieueducatie probeert onze afdeling het natuur- en milieubesef te bevorderen.

IVN-ers zijn daarnaast actief in de zorg voor natuur en milieu op lokaal niveau. Een groot aantal vrijwilligers zet zich in voor uiteenlopende activiteiten. Sinds 2009 is er een nauwere samenwerking tussen IVN en KNNV in Assen. Daardoor zijn de cursussen en lezingen die de KNNV-Assen organiseert ook toegankelijk voor IVN-leden.

Het Duurzaamheidcentrum in het Asserbos is de thuisbasis van IVN Assen.

Meer weten over IVN-Assen en wat wij doen? Ontdek het middels de sectie ‘Over IVN-Assen’ en de overige opties in het menu hierboven.

Bekijk alle

Cursussen