Biodiversiteit

Uitnodiging: Gelderse Natuurmakersdagen op 2 en 3 juni 2023

Arnhem 9 mei 2023

Uitnodiging voor de IVN’ers om deel te nemen aan een breed excursie-programma op vrijdag 2 en zaterdag 3 juni.
De excursie worden georganiseerd door diverse Gelderse natuurorganisaties.

IVN Natuur-educatie Arnhem en IVN Gelderland organiseren op vrijdagmiddag samen de excursie ‘Ga mee op natuurexpeditie in Meinerswijk!’

En IVN Natuur-educatie Eerbeek organiseert op vrijdagochtend en zaterdagochtend de excursie ‘Ga met een beekopruimer mee op ontdekking langs de Gravinnebeek’

Beste natuurliefhebber,

Op vrijdag 2 en zaterdag 3 juni organiseren wij de eerste editie van de Gelderse Natuurmakersdagen.
Twee dagen vol excursies in natuurgebieden, natuur in de stad en natuur op het platteland.
Natuurvrijwilligers leiden u rond en laten u zien hoe zij bijdragen aan de natuur.
Bekijk het diverse aanbod, kom ook naar één of meerdere excursies en neem iemand mee! Iedereen is welkom.

Excursies in de natuur, in de stad én het platteland

Tijdens de Gelderse Natuurmakersdagen laten natuurvrijwilligers zien waar zij aan werken en wat het oplevert voor de natuur.
De excursies vinden plaats in de hele provincie.
Daar waar de vrijwilligers werkzaam zijn: in de natuurgebieden, op het platteland én ook in de stad.
Een grote diversiteit aan natuurorganisaties en natuurvrijwilligers doen mee.

• Leer hoe visonderzoek werkt,
  • zie wat er voor planten en dieren in de stad gedaan wordt,
  • bezoek een biologische boerderij,
  • ontdek hoe voedselbossen werken of
  • ga op expeditie door prachtige Gelderse natuurgebieden.

Er is voor elk wat wils !

Eerste editie van de Gelderse Natuurmakersdagen

In Gelderland werken ruim 20.000 natuurvrijwilligers aan natuur en landschap.
Zij zijn aangesloten bij een verscheidenheid aan natuur- en vrijwilligersorganisaties en leveren een belangrijke bijdrage aan het beheer van natuurgebieden, de aanleg van bomen en struiken in het landelijk gebied, monitoringswerk en zijn de onmisbare kracht achter vele vergroeningsinitiatieven in steden.
Natuurvrijwilligerswerk is daarmee van grote waarde voor het herstel van de biodiversiteit, het behoud van historische cultuurlandschappen en onze natuurgebieden.
Hiervoor zijn we alle natuurvrijwilligers zeer dankbaar.
De Gelderse Natuurmakersdagen staan dan ook in het teken van natuurvrijwilligers:

wat doen zij zoal en hoe draagt dit bij aan biodiversiteitsherstel ?

Aanmelden

U kunt zich via de aanmeldknop hieronder aanmelden voor één of meerdere excursies.
Bekijk het aanbod via onderstaande knop ‘overzicht excursies’.

• Welke zijn er bij u in de buurt ?
  • Of waar wilt u graag eens naartoe ?
  • Je kunt maximaal 3 introducées meenemen.
  • Voor alle excursies geldt vol is vol, dus wees er snel bij.
  • Aanmelden kan tot 30 mei 2023.

We hopen je te verwelkomen op vrijdag 2 en/of zaterdag 3 juni 2023 !

Met vriendelijke groet,

Team Biodiversiteit
Provincie Gelderland

De Gelderse Natuurmakersdagen worden in opdracht van provincie Gelderland georganiseerd door de Zoogdiervereniging, RAVON en FLORON.

Overzicht excursies
Direct aanmelden