Buurt vergroenen

Mooie resultaten van de IVN-Natuurwerkgroep zichtbaar

Arnhem 26 maart 2023

De werkzaamheden van onze Natuurwerkgroep leveren mooie resultaten op.
Zo mooi, dat wij een paar voorbeelden graag met jullie delen.

• We hebben braamstruiken verwijderd bij de hangbrug in Sonsbeek, zodat de bosanemonen de ruimte zouden krijgen om te groeien en te bloeien.
    Zo mooi om te zien hoe ze nu opkomen.
  • Langs de Engelselaan in Sonsbeek, achter de hertenkamp, hebben we ruimte gemaakt voor nieuwe aanplant.
    Vervolgens hebben we 2100 bomen en struiken geplant.
    Die beginnen nu uit te komen.
    Het is echt de moeite waard om een kijkje te gaan nemen.

Ook meedoen ?

De Natuurwerkgroep is iedere tweede zaterdagochtend vanaf 9.30 uur ergens in Arnhem aan de slag.
Tezamen met de Parkenbeheerder van de gemeente Arnhem worden de locatie en de te verrichte werkzaamheden bepaald.
We werken zonder gemotoriseerd gereedschap en hebben een gezellige groep vrijwilligers met deelnemers in alle leeftijden.

Hartelijke groet,

Herma en Mechteld

Voor dit moment hebben we bij de natuurwerkgroep ruim voldoende vrijwilligers om het een en ander verantwoord op te pakken en uit te voeren.
Binnen onze andere werkgroepen kunnen we echter nog veel vrijwilligers gebruiken, zowel met als zonder ervaring met werken in de natuur.
Kijk bij de Activiteiten of Werkgroepen waar je eens zou willen kijken of je iets aanspreekt.