Vlinders

De Vlinderstichting komt op 29 maart naar Elst ! (lezing én workshop)

Arnhem 26 maart 2023

Dikkopjes rondom het hockeyveld ?
Parelmoervlinders op het voetbalveld ?

De combinatie sport en natuur is op het eerste gezicht misschien niet direct logisch.
Toch zijn sport en natuur heel goed met elkaar te verbinden.
Op sportparken komen thema’s als bewegen, gezondheid en beleving bij elkaar.
Natuurvriendelijke sportparken dragen daar nog een extra steentje aan bij en zijn bovendien van groot belang voor de biodiversiteit.

Door het nemen van kleinschalige maatregelen wordt het sportpark meer waard.
Niet alleen voor de biodiversiteit, maar ook voor de sporters en de buurtbewoners.
In 2020 en 2021 heeft De Vlinderstichting in samenwerking met provincie Gelderland en Overijssel twee sportparken vergroend.
Vitaal Sportpark De Pas in Elst (Gld.) is hier één van.

Kom op woensdagmiddag 29 maart naar de lezing van Gerdien Bos (De Vlinderstichting).
Hier krijgt u meer te horen over het vergroenen van sportparken voor meer biodiversiteit, tips om in eigen tuin toe te passen en komen de bijzondere soorten vlinders en libellen van de provincie Gelderland aan bod.
Aansluitend maken we een wandeling door het Vitaal Sportpark De Pas.

Liever creatief aan de slag ?

De Nederlandse Vereniging voor Papierknipkunst is deze middag aanwezig met een gratis workshop om te laten zien hoe je prachtige vlinders en andere insecten kunt knippen uit een stuk papier. Kinderen zijn ook van harte welkom !

Datum : woensdag 29 maart
Tijd      : 14.00 uur inloop met koffie/thee/ranja, welkomstwoord, start presentatie en workshop.

Locatie: clubhuis hockeyclub HCOB Overbetuwe, De Pas 2 te Elst.

Meer informatie en aanmelden via

www.vlinderstichting.nl/40jaar

40 jaar De Vlinderstichting: “In vlindervlucht door Nederland!” Van januari tot en met december gaan we alle twaalf provincies af.
Iedere maand één provincie, waarmee we een vlinderslinger door het land maken.
Per provincie kun je deelnemen aan een activiteit of lezing en brengen we een project onder de aandacht dat bijdraagt aan de bescherming van vlinders en libellen.
Kom je ook ?