Natuurexcursie Pampushout

Op zondag 25 februari verzorgen twee natuurgidsen van het IVN een excursie in dit gebied, met als thema “Zichtlijnen en Landart”.  Deze wandelexcursie duurt ongeveer twee uur en start om 11.00 uur vanaf de parkeerplaats aan de Botterweg, gelegen bij de rotonde Botterweg/Godendreef, vlakbij Manege Pampushout. Het kan hier en daar modderig zijn, dus laarzen/waterdicht schoeisel is aan te raden. De gidsen van vandaag zijn Jolanda en Alwin.

pampushout tocht

De Pampushout is een flink stadsbos. Bij de aanplant van het bos werd er rekening gehouden met de toekomstige stedelijke ontwikkeling van Almere, waarbij dit bos ook een belangrijke recreatieve functie zou moeten krijgen.  Dus een geschikte plek voor een manege. De wandeling voert door gevarieerd bos, over groene lanen waar we als we geluk hebben de eerste vogels van het voorjaar horen zingen en wellicht de sleedoorn en gele kornoelje zien bloeien.

We zullen stilstaan bij het kunstwerk van Lieke Frielink, een sculptuur genaamd Cityscape follows Manscape. Vanaf dit kunstwerk kijk je langs de Gouden Rand tot aan de Oostvaardersdijk. In het gebied bevindt zich ook een mooie waterplas, waar we misschien nog enkele overwinterende watervogels zien. Wilde eenden, krakeenden, zwanen en meerkoeten zwemmen er het hele jaar rond. Ook zullen we een wand passeren waar vanaf mei/juni oeverzwaluwen in nestelen. Grote kans dat we in dit gebied ook nog sporen van otters aantreffen, die hier al eerder zijn gespot. Kortom, we laten ons verrassen, ga mee!

Kosten:

• Voor IVN leden zijn alle excursies altijd gratis !
  • Bent u geen lid dan zijn de kosten voor volwassenen € 5,- per excursie en voor kinderen € 2,50 per excursie.

Lid worden kan overigens al voor €2 euro per maand ! Welkom bij IVN !

Aanmelden graag via onderstaand aanmeldingsformulier

Aanmeldformulier natuurexcursie

Hiermee meld je je aan voor deelname aan een natuurexcursie van IVN afd. Almere

E-mailadres(Vereist)
Vermeld hier je e-mailadres, zodat wij je een bevestiging kunnen sturen. Herhaal je e-mailadres voor de controle of beide e-mailadressen hetzelfde zijn.
Je kunt hier je telefoonnummer invoeren, Dit is niet verplicht maar kan handig zijn als we je op het laatste moment willen kunnen bereiken.
vermeld hier aan welke natuurexcursie je wilt deelnemen
Vermeld hier met hoeveel personen je wilt deelnemen aan de natuurexcursie
Geef hier aan of je al lid bent van IVN(Vereist)
Ik ben IVN lid
Maandelijkse nieuwsbrief
Wil je de maandelijkse digitale nieuwsbrief ontvangen
Je kunt hier nog eventueel opmerkingen plaatsen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

25 februari 2024 - 11:00
Wanneer
zondag 25 februari 2024 11:00
Waar
Pampushout – Botterweg
Botterweg
Almere
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor IVN-leden gratis, voor niet-leden Euro 5,- per persoon.
  • Aanmelden verplicht: Ja

Alwin Lambregts