Inspiratiedag Onder het Maaiveld

Wil jij met jouw IVN-afdeling of vrijwilligersgroep mensen laten kennismaken met wat er allemaal onder hun voeten afspeelt? Organiseer dan de inspiratiedag Onder het Maaiveld voor jouw afdeling of vrijwilligersgroep. Deze dag (of twee dagdelen) is bedoeld voor mensen die nog niet zoveel van de bodem afweten maar er wel interesse in hebben. Er wordt kort ingegaan op het belang van een gezonde bodem, maar de deelnemers gaan de bodem ook zelf beleven. Het materiaal is gemaakt in het kader van het programma Onder het Maaiveld en gratis beschikbaar voor afdelingen van natuurorganisaties en andere vrijwilligersgroepen.

Organiseer een inspiratiedag Onder het Maaiveld

Wil jij een inspiratiedag organiseren? Vraag hieronder de materialen aan en je ontvangt ze per mail.

Ik ontvang graag de maandelijkse Mens & Natuur nieuwsbrief met tips en inspiratie voor meer natuur
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over Onder het Maaiveld

Een rijk bodemleven is essentieel voor alles wat zich boven de grond bevindt: planten, vogels en andere dieren – en de mens. Onder het maaiveldOnder het Maaiveld is een project van IUCN NL, De Vlinderstichting, NIOO-KNAW en het Centrum voor Bodemecologie waar IVN Natuureducatie als educatiepartner bij betrokken is. Doel van het programma is om een structurele verandering in de omgang met onze waardevolle bodem teweeg te brengen en zo te zorgen voor het herstel van het bodemleven in Nederland. Onder het Maaiveld wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.