Lespakketten

Groep 1 - 8

Natuuronderwijs op het schoolplein

Hoe geef je natuuronderwijs op het plein of dichtbij de school? Met deze tien thema's kunt u in alle basisschoolgroepen het hele jaar door aan de slag. Leer meer over vogels, knoppen, het weer, bloemen, vlinders, bijen, beestjes, spinnen, blaadjes en slakken. Op elk schoolplein een succes!

Lesmateriaal: IVN buitenlessen

Groep 3 - 8

Droppie Water in de Klas

De lesmodules Droppie Water in de Klas leert kinderen respectvol om te gaan met water. Met interactieve klikplaten voor het digibord | lesbladen en onderzoeksbladen per thema | verwerkingsopdrachten en proefjes [pdf] | eindquiz en beeldbank.

Lesmateriaal: Droppie Water

Groep 3-5

Moestuinieren

Waar komt eten vandaan? Hoe groeien en bloeien groenten en kruiden en wat is ervoor nodig ze ook echt te kunnen oogsten. Het lespakket Moestuintjes uit vier lessen, die het hele proces van zaaien tot oogsten omvatten.

Locatie: in de klas en buiten de klas
Lesmateriaal: IVN moestuinieren

Groep 5 - 6

Ga aan de slag met paddenstoelen! Wil je mooie paddenstoelen foto’s maken? Paddestoelen kweken? Of alle paddenstoelen bij jou in de buurt ontdekken? Ga met je klas op pad en ontdek - met behulp van het lespakket - alles over de paddenstoelen in jouw omgeving!

Wanneer: najaar
Locatie: in je woonplaats
Kosten: lespakket is gratis te downloaden | kweekpakketten te bestellen in webshop

Groep 5 - 8

Bomen & bossen

Wist je dat een boom een soort snackbar is voor kriebelbeestjes? Ook veel andere dieren hebben hier een (t)huis. Laat kinderen - middels fantasievolle en aansprekende opdrachten - ontdekken over bomen en bossen. Een mooi moment om met dit lespakket aan de slag te gaan is rond de landelijke Boomfeestdag. Wil je met je leerlingen aan de slag met bomenopdrachten?

Lesmateriaal: Boomfeestdag

Alle groepen

Smaaklessen

De school is de perfecte plek om over voedsel en gezond en duurzaam eetgedrag te leren. Met voedseleducatie maken kinderen spelenderwijs kennis met smaakontwikkeling, consumentenvaardigheden, gezond en duurzaam eten en koken.

Lesmateriaal: smaaklessen