#2uurnatuur Challenge
IVN
donderdag15okt2020

De leukste foto's van de tweede week IVN #2uurnatuur Challenge!

De tweede week van de IVN #2uurnatuur Challenge zit erop. De #paddoparadise foto's stroomden binnen. We hebben ontzettend veel verschillende soorten paddenstoelen gezien. Inmiddels is de vijfde Challenge #autumnspice gestart. Hieronder vind je de leukste foto's van deze twee Challenges.

Challenge 4: #paddoparadise

Kiekeboe!

Marlies deelde deze bijzondere foto. De slak past precies in het gat.

Slak op paddenstoel

Paddenstoelenspeurtocht!

Rosanna deelde deze foto van Anna met een aantal geschubte inktzwammen. Ook kwamen ze echte honingzwammen, gewone glimmerinktzwammen, grauwe bossatijnzwam en de paarse knoopzwam tegen.

#2uurnatuur Challenge Paddoparadise Foto van volger

Humoristisch plaatje

'Met open armen ontmoet grote paddenstoel het kleintje of wil de grote de kleine opeten? Nee toch?' Met dit bijschrift deelde Gea deze foto. Wij moesten er hard om lachen.

Grappige vliegenzwammen

Mini paddenstoelen

Een leuk natuurverschijnsel: paddenstoelen die groeien in een dennenappel. Bedankt voor je foto Jeanette!

Paddenstoelen op dennenappel

Klein maar opvallend geel

Deze paddenstoel heeft een aparte vorm. Foto's van het kleverig koraalzwammetje zagen we een paar keer voorbij komen tijdens de #paddoparadise Challenge. Deze foto is genomen door Thea.

Kleverig koraalzwammetje

Lieveheerstbeestje

Lammie houdt ervan om natuurfoto's te maken. Wij vonden deze foto erg mooi!

Lieveheerstbeestje op paddenstoel

Challenge 5: #autumnspice

Boterham voor energie

Saskia deelde deze foto op Facebook en schreef dat ze een heerlijke avondwandeling hadden gemaakt van maar liefst 9.6 km. Met een lekkere boterham onderweg konden ze weer door.
Picknicken in de natuur #autumnspice Challenge

Snack uit het bos

Boswachter Bart vindt dat je de smaak van de herfst het beste proeft met heerlijke producten uit het bos, zoals de tamme kastanje.Tamme kastanjes eten

Koffie, thee en een broodje in de natuur

An vindt het jammer dat de horeca dicht is, maar ze heeft een goed alternatief: buiten opzoek gaan naar tamme kastanjes, dennenappels en paddestoelen. Herfstpicknick

Afhaalpicknick

Marleen ging herfstpicknicken in Nationaal Park Lauwersmeer met lekkere taartjes en thee!
Herfstpicknick met taart

Warme drank en vogels spotten

Ger trekt er zo veel mogelijk op uit. Wandelen in de bossen of naar een vogelkijkhut. De rugzak gaat mee met onder andere een thermosflesje er in.

Lunch in de natuur

Wij worden ontzettend blij van al jullie leuke Challengefoto's! Er komen nog genoeg Challenges aan, dus blijf je foto's vooral delen met #2uurnatuur. Veel plezier met de komende Challenges!

Doe jij nog niet mee? Je kan je nog steeds inschrijven!

Meld je aan voor de IVN #2uurnatuur Challenge